اتوکلاو کلاس b جهت خریدبا بهترین کیفیت

دستگاه اتوکلاو یکی از مهم ترین تجهیزات لازم برای تمام مراکز درمانی پزشکی و آزمایشگاهی دندانپزشکی می باشد. برای خرید اتوکلاو کلاس b که به اتوکلاو دندانپزشکی نیز شهرت دارند آشنایی با ویژگیهای فنی و ساختاری این دستگاه همچنین آگاهی ازخصوصیات این دسته از اتوکلاو و تفاوت مدل های مختلف آن کمک شایانی به انتخاب مدل مناسب تر و کارآمدتر برای استریل کردن وسایل مورد نظر میکند.

انواع مختلف دستگاههای اتوکلاو با لیتراژ یا حجمهای مختلف که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد, برای استریل کردن تجهیزات مختلف با توجه به جنس وابعاد وسایل مورد نظر طراحی و تولید می شوند که برای خرید آنها باید با خصوصیات فنی و ویژگیهای خاص دستگاه مورد نظر کاملآ آشنا شویم. با توجه به همین نکات لازم است تا برای خرید اتوکلاو دندانپزشکی با بهترین کیفیت اطلاعات کافی در مورد انواع اتوکلاوهای این دسته نیز کسب کرده باشیم.

همواره یکی از دغدغه های تمام مراکز درمانی و بهداشتی میکروب زدایی و استریل کردن تجهیزات و وسایلی است که پیوسته برای درمان بیماران مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و جهت عدم انتقال آلودگی و عوامل بیماری زا به سایر بیماران نیاز به ضدعفونی شدن دارند.

انواع بارهای قابل استریل

دستگاه های اتوکلاو بر اساس نوع باری که قابلیت استرلیزاسیون آن را دارند تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است که تنها وسایلی قابل اتوکلاو هستند که تحمل فشار و دمای بالا را داشته باشند, لذا لازم است ابتدا به بررسی انواع بار بپردازیم:

  • بارهای جامد
  • بارهای پوچ و توخالی
  • بارهای پیچیده و پارچه ای, که خود به سه دسته تقسیم می شوند: a) بارهای پیچیده شده   b) بارهای پیچیده نشده    c) بارهای دارای پوشش مضاعف

انواع بار   انواع بار

انواع اتوکلاو

اتوکلاوها براساس نوع باری که میکروب زدایی میکنند به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. اتوکلاو کلاس n: این دسته فاقد پمپ وکیوم می باشد و تنها برای استریل کردن بارهای جامد به کار می روند.
  2. اتوکلاو کلا س s: با این اتوکلاو علاوه بر بارهای جامد می توان حداقل یکی از انواع دیگر بار را استریل نمود.
  3. اتوکلاو کلاس b: اما این اتوکلاو که دارای پمپ تخلیه می باشد و بر اساس خروج کامل هوا از درون چمبر و تمام حفرات بارهای درون آن و جایگزینی بخار آب به جای آن و در فشار معین کار میکند, کاملترین فرایند استرلیزاسیون را انجام می دهد و قابلیت میکروب زدایی تمام سه دسته بار را که قبلآ ذکر کردیم دارا می باشد.

اتوکلاو کلاس nاتوکلاو کلاس Nاتوکلاو کلاس b

اتوکلاو کلاس b

یکی از پرکاربردترین انواع انواع اتوکلاو اتوکلاو انواع کلاس b می باشد که به اتوکلاو دندانپزشکی نیز معروف است. این دسته از اتوکلاو برای استریل کردن انواع بار از جمله بارهای جامد,بارهای پوچ وتوخالی و بارهای پیچیده و منسوجاتت قابلیت چشمگیری دارد, لذا در تمام مواردی که نیاز به میکروب زدایی انواع بار وجود دارد به کار بردن این دسته از اتوکلاو به شدت توصیه می شود.

امروزه با بالا بردن کیفیت و به کار بردن تکنولوژیهای جدید در تولید و ساخت نسل جدید اتوکلاوهای کلاس b نسبت به انواع قدیمی uلاوه بر بهبود و افزایش قابل توجه عملکرد این دستگاه, طراحی چمبر این نوع اتوکلاو به دو شکل استوانه ای و مکعبی امکان پذیر است و امکان پوشش بارهای متنوع را در داخل چمبر فراهم میکند.

اتوکلاو کلاس bاتوکلاو کلاس b

خرید اتوکلاو کلاس b

پس از آگاهی کامل از نحوه عملکرد انواع اتوکلاو و اینکه هر دسته از اتوکلاو امکان استرلیزه کردن کدام دسته از بارها و وسایل را داراست می توان برای خرید اتوکلاو مورد نظر با کاربرد صحیح اقدام نمود. با توجه به توضیحات مذکور, در صورت نیاز به خرید اتوکلاو کلاس است پارامترهای دیگری را نیز در نظر گرفت. اولین فاکتور مورد ملاحظه حجم یا لیتراژ اتوکلاو مورد نیاز است که ارتباط مستقیم با سایز, طول و عرض ابزارهایی که نیاز به میکروب زدایی دارند دارد. این دسته از اتوکلاو در حجمهای مختلفی مانند ۱۰، ۱۸، ۲۳، ۲۵، ۳۶، ۶۵، ۷۵، ۱۰۰ تولید میشد.پارامتر دیگری که اغلب مورد توجه قرار میگیرد کشور تولید کننده اتوکلاو و قیمت عرضه آن در بازار  می باشد. پس از بررسی تمام این پارامترها می توان برای خرید اتوکلاو کلاس b مطلوب با ویژگی های مناسب اقدام نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما